Vakantiepark EuroParcs
EuroParcs, is een van de snelstgroeiende vakantieparken, geschikt voor het hele gezin. Het bedrijf weet zich goed te onderscheiden van andere vakantieparken door de hoogwaardige voorzieningen en faciliteiten. Bent u op zoek naar luxe en comfort? Dan is EuroParcs iets voor u. In dit artikel lees je meer over eigenaar Wim Vos, en hoe hij zijn bedrijf heeft opgericht en vervolgens weer heeft overgedragen aan zijn nakomelingen.
Wim Vos vóór EuroParcs
Wim Vos, EuroParcs oprichter heeft vóór de start van vakantiepark EuroParcs een tiental stacaravanparken geëxploiteerd. In het jaar 2000 krijgt Wim de mogelijkheid om een eigen vakantiepark te openen, dit doet hij en is het park Landgoed Ruighenrode in Lochem. Een jaar later behaalde het park al een primeur met de oplevering van de eerste 30 verhuurbungalows. In het jaar 2003 werd er naar aanleiding van de stijgende groei van het park, een nieuwe bedrijfsnaam uitgeroepen. Het familiebedrijf ging voortaan door het leven als EuroParcs. Deze naam past veel beter bij de ambitie van Wim Vos en kwam hierdoor ook beter naar buiten.
Wim Vos, EuroParcs eigenaar en zijn opvolgers
Wim Vos stond tot 2005 alleen in de directie van het familiebedrijf EuroParcs, toen ook zoon Wim Vos jr wat meer verantwoordelijkheden ging krijgen en toetrad in de directie. Tot 2009 deden zij dit met zijn tweeën, toen ook de tweede zoon Wouter Vos toetrad in de directie van het bedrijf. Langzamerhand begonnen de zoons de taken van hun vader over te nemen, tegenwoordig bestaat het bedrijf al meer dan twintig jaar en wordt het volledig gerund door Wouter en Wim jr. De visie van hun vader werd met respect uitgevoerd en legde door de jaren steeds meer de nadruk op luxueuze vakantiewoningen.
Wim Vos: “EuroParcs geeft de toekomst zekerheid omtrent recreatief vastgoed”
Wim Vos heeft EuroParcs ruim opgezet door verscheidene diensten aan te bieden. Het is een familiebedrijf die zich voornamelijk bezighoudt met aankopen, ontwikkelingen en exploitaties van campings en bungalowparken. “We proberen mensen wel een stukje zekerheid te bieden als het om investeren gaat, door steeds op zoek te gaan naar vernieuwing en ons te vestigen op gewilde A1-locaties”, aldus Wim Vos. Om het park aantrekkelijk te maken voor een zo groot mogelijke doelgroep, probeert het bedrijf te streven naar diversiteit. Zo wordt er qua prijsklasse rekening gehouden met iedere klant, zodat iedereen een geschikte vakantiewoning kan vinden.