Conversie verhogen? Vijf simpele en praktische tips! 

Valt het je op dat een groot aantal bezoekers geen product of dienst bij je afneemt? Het duidt erop dat de conversie van je website momenteel niet optimaal is. Je conversie optimaliseren kan aan de hand van een aantal stappen. Dit artikel biedt je hier de basis voor middels vijf praktische tips.  Tip 1: bepaal […]

Valt het je op dat een groot aantal bezoekers geen product of dienst bij je afneemt? Het duidt erop dat de conversie van je website momenteel niet optimaal is. Je conversie optimaliseren kan aan de hand van een aantal stappen. Dit artikel biedt je hier de basis voor middels vijf praktische tips. 

Tip 1: bepaal het doel van een pagina

Eerste stap in het verbeteren van je conversie is het bepalen van een doel voor de pagina’s van je website. Wil je een bezoeker een product laten kopen? Wil je de bezoeker aanzetten tot het opvragen van meer informatie? Ook het zich laten inschrijven voor de nieuwsbrief kan een doel zijn. 

Tip 2: analyseer het gedrag van bezoekers

Een volgende stap is het analyseren van het gedrag van bezoekers. Onder meer Google Analytics biedt je inzage in de bezoekersstromen over je website. Bekijk of bepaalde doelen al gehaald worden. Op welke pagina’s worden de doelen helemaal niet gehaald? 

Tip 3: aan de slag met verbeteringen op pagina’s

Aan de hand van de analyse die je in de vorige stap hebt uitgevoerd, is het nu zaak om voor doelgerichte verbeteringen te zorgen. Dit doe je bijvoorbeeld door de CTA buttons op een andere plek op de pagina te plaatsen. Mogelijk ontbreken de CTA buttons nog en kun je deze nu alsnog toevoegen. 

Tip 4: kijk op welke zoekwoorden je gevonden wordt

Wanneer bezoekers via niet-relevante zoekwoorden op je website terechtkomen, kan dit je conversie negatief beïnvloeden. Een bezoeker komt op een pagina terecht, waar deze helemaal niet terecht wil komen. Zoek om deze reden uit of je website op de juiste zoekwoorden gevonden wordt en verbeter je posities op relevante zoekwoorden. 

Tip 5: schakel hulp van een professional in

Heb je de eerder genoemde tips gebruikt om je conversie te optimaliseren? Lukt het vervolgens niet om een volgende stap te zetten? In dat geval kan het prettig zijn om hulp te krijgen van een professional. Schakel Marco Bouman dé specialist op het gebied van conversie optimalisatie in voor meer online leads!

In deze blog vertellen je meer over het belang van online marketing!

Search