4 redenen om een tv in jouw wachtkamer te plaatsen
De wachtkamer is niet de meest populaire kamer die er is. De meeste wachtkamers zijn uitgerust met gedateerde tijdschriften en ouderwetse boekjes. Daarnaast spenderen de wachtenden de laatste tijd steeds meer tijd op hun telefoon als ze aan het wachten zijn. Gelukkig zijn er een hoop bedrijven die hun wachtkamer inrichten met een narrowcasting scherm. Hiermee kan digitaal een boodschap worden weergegeven over het bedrijf, het weer, files en andere informatie. In dit artikel geef ik u 4 voordelen van een Narrowcasting scherm in uw wachtkamer.
Reclame
Narrowcasting schermen worden overal op de wereld gebruikt. Vooral door bedrijven die willen adverteren. Narrowcasting schermen staan naast het busstation, bij de McDonalds, in wachtkamers etc. Ze trekken sneller de aandacht dan traditionele billboards. Billboards kunnen niet bewegen en geven geen licht. Dat zorgt ervoor dat ze minder opvallen dan narrowcasting schermen omdat deze wel beschikken over bewegend beeld. Een narrowcasting scherm kan je aanpassen wanneer je wilt. Als je een restaurant hebt kan je op het narrowcasting scherm s ’ochtends, een croissant met verse sinaasappelsap tonen en s ’avonds een lekkere steak. Deze mogelijkheden zijn er niet met een billboard. Kort samengevat Narrowcasting is breed inzetbaar en kan volledig worden aangepast aan de doelgroep en de tijd van de dag. Daardoor speel je in op wat de doelgroep interesseert en dit kan je op elk moment aanpassen zodat je altijd een passende boodschap toont.
Informatief
U kunt narrowcasting schermen inzetten om relevante informatie door te geven. Veel bedrijven adverteren op deze schermen, op stations door het hele land. Vaak staan er de tijden van de bus/trein op, de tussen stand van de WK-wedstrijden, de weersvoorspelling of korte nieuwsitems. Narrowcasting schermen kunnen nieuwsupdates tonen zoals: een opsomming van de komende activiteiten in de stad, een leuk project of een prachtige wandelroute.
Klantenservice
Narrowcasting schermen kunnen gebruikt worden om uw klantenservice te verbeteren. U kunt de wachttijden tonen op het scherm of u kunt interessante video’s laten zien op het scherm. Uw klanten vinden dit fijn omdat ze zo de tijd kunnen doden. Fastfood bedrijven gebruiken de schermen om het wachten op het eten een stuk aangenamer te maken voor klanten. Ook worden narrowcasting schermen ingezet zodat de klanten zelf hun bestelling kunnen doen. Ze klikken op het scherm de producten aan die ze willen bestellen en vervolgens rekenen ze deze af bij de pinautomaat, die bevestigd is aan het scherm. Gemeentes gebruiken narrowcasting schermen om bezoekers duidelijk te maken dat sommige vragen online beantwoord kunnen worden.
Participatie
Schermen worden ingezet om participatie te bevorderen. Op de schermen kan men discussiepunten zien, waar men gelijk op kan reageren door een tweet of een facebook post. Hiermee verhoogt u de klant participatie. In Kopenhagen werden ze gebruikt om standpunten te maken over klimaatveranderingen. Mensen konden een video opnemen en die via de schermen laten zien. Al met al zijn narrowcasting schermen dus multi-inzetbare schermen die mogelijkheid bieden om een sociaal standpunt te vertegenwoordigen, informatie te tonen of reclame te maken.